3 tapaa, joiden avulla harjoitella olemaan itselleen armollisempi

”Usein juuri silloin kun luulemme tarvitsemamme itsekuria tai kontrollia, tarvitsemme oikeasti myötätuntoa itseämme kohtaan”.

  1. Hyväksy, että mielen arvostelevasta osasta ei voi päästä eroon, mutta voit oppia tunnistamaan milloin kovat vaatimukset ja armottomuus alkaa. Kun tunnistat tämän osan, voit kieltäytyä lempeästi ja napakasti uskomasta. Kirjassani ole itsellesi armollinen kirjoitan mielen psykodynaamisesta mallista jossa tätä osaa kutsutaan nimellä superego.
  1. Suuntaa katse kohti herkkyyttä. Lähes aina kun armottomat ajatukset (Tätä osaa kutsun kirjassani Superegoksi), on taustalla oikeasti joku epävarmuus, pelko, suru tai muu haavoittuvainen tunne. Laske toinen käsi lempeästi sydämellesi, sulje silmäsi ja sano hiljaa itsellesi: Olen tässä. En hylkää minua. Sallin tunteiden tulla turvassa näkyville.
  1. Kysy itseltäsi: Mitä tässä hetkessä tarvitsen? Tarvitsetko kuulluksi tuloa, konkreettista apua, jonkin asian selkeyttämistä tai ihan vaan sitä että tulet ymmärretyksi ilman että tunteita yritetään ratkaista mitenkään? Entä mitä sanoisit ystävällesi, joka olisi vastaavassa tilanteessa?

Lue lisää Eevin kirjasta Ole itsellesi armollinen.

Aiheeseen liittyviä tuotteita Hidasta elämää -puodissa:
  • Lasten oppeja äideille -kirja

    22,90  (sis. alv)
    Lisää ostoskoriin
  • Tikapuut rakkauteen -kirja

    27,90  (sis. alv)
    Lisää ostoskoriin
  • Hidasta elämää -kuvakortit (Uusi versio)

    21,90  (sis. alv)
    Lisää ostoskoriin