Apua stressiin ennen lomaa

EMILI

Olen stressaantunut kun lasten kesäloma on alkamassa ja työkiireet painavat päälle, niin paljon pitäisi ehtiä tehdä ennen lomaa.  Millä saisin kehoni rauhoittumaan, että jaksaisin? Vitamiineja, kivennäisaineita ja rasvahappoja jo syönkin mutta olisiko vielä jotain ”stressirohtoa”, joka helpottaisi oloa?

Itse vastaavassa tilanteessa ottaisin käyttöön Reloran, josta ottaisin 2 kapselia aamulla ja 2 illalla. Se ei väsytä vaan laskee kortisolitasoja kehossa, jolloin stressi voi hellittää. Toinen jota ottaisin on Adaptix, jossa on 8 eri adaptogeenirohdosta kehoa tasapainottamaan stressaavassa tilanteessa.

Alla vielä muutamia vinkkejä arkeen kehoa rentouttamaan:

  • Tyyni  rentouttavaa juomajauhetta yksi mittalusikallinen lämpimään kasvimaitoon illalla ennen nukkumaanmenoa mielialaan, uneen ja stressiin.
  • Kahvin korvaaminen Reishi-uutejauheella, joka rauhoittaa hermostoa.
  • Mielekkään tekemisen lisääminen, on se sitten lukeminen, kutominen tai mikä tahansa harrastus, jossa keskittyy muuhun kuin työhön, ja josta saa lisää voimaa jaksamiseen.
  • Keskittyminen nykyhetkeen eli mielen pysäyttäminen tietoisesti. Esimerkiksi kun tiskaa astioita kotona, niin keskittyy nimenomaan siihen ja suuntaa katseensa tekemiseen, jolloin mielen pysäyttäminen on helpompaa. Näin keho pääsee rentoutumaan helpommin. Kun mieli laukkaa tekemättömissä töissä, keho stressaantuu lisää. Siksi mielenhallinta on tärkeää. Apuna voit käyttää vaikka Stressinhallintakortteja.
  • Liikunta esim. jooga, uiminen, tai mikä tahansa on itselle mielekästä liikuntaa.
  • Luonnossa oleilu, kuten metsässä kävely rentouttaa.
  • Hyvät yöunet.
  • Mielen suuntaaminen positiivisiin ja kivoihin asioihin.

Ihanaa kesää! 🙂

Aiheeseen liittyviä tuotteita Hidasta elämää -puodissa: