Toimitustavat / Toimitukset ulkomaille / Finvoicer – Yrityslasku / Vastuullisuus / Jälleenmyynti
Jos sinulla on kysyttävää tuotteista tai tilaamisesta, laita sähköpostia asiakaspalvelu@hidastaelamaa.fi Pyrimme vastaamaan pääsääntöisesti seuraavan arkipäivän sisällä viestiisi.
Huom! Noutamattomana palautuneesta tilauksesta perimme 15 euron käsittelykulun. Tämän jälkeen voit halutessasi käydä tekemässä tilauksen uudestaan. Emme lähetä palautunutta tilausta uudelleen.
Yleistä verkkokaupasta
Verkkokaupan tuotteita myy Hidasta elämää Suomi Oy, y-tunnus 2634850-7. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomen alueella ja osaan EU-maista. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin, valikoimamuutoksiin, virheellisiin varastonsaldoihin, loppuunmyytyihin tuotteisiin sekä toimitusehtojemme muuttamiseen. Suosittelemme, että tutustutte kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin ennen tilauksen tekemistä.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan osoitteesta www.hidastaelamaa.fi/puoti ostoskorin kautta. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.
Mikäli mahdolliseen alennukseen oikeuttava etukoodi on jäänyt puuttumaan tilaukselta niin, huomioithan että emme hyvitä etukoodilla tulevaa alennusta jälkikäteen.
Toimitustavat
Valittavanasi on kaikki Suomessa toimivat pakettien noutopisteet sekä toimitus ovelle. Toimitamme tilauksia myös alla lueteltuihin EU-maihin. Tilaukset käsittelee Logitrail Oy.
Toimitusmaksu noutopaketeille on matkahuollon kautta 5,90€ ja postin kautta 6,90 euroa (yli 79€ tilaukset ilman toimitusmaksua).
Ovelle-toimituksen hinta on 11,90 euroa (yli 149€ tilaukset veloituksetta ovelle).
Huom! Emme lähetä tilauksia tavallisina kirjelähetyksinä, koska niissä ei ole kuljetusyhtiön seurantaa. Kirjeen kadotessa kuljetusyhtiö ei ole korvausvelvollinen kadonneesta kirjeestä eikä sen sisällöstä. Seurannan puuttuessa kirjeen katoamista ei pysty todentamaan.
Toimitukset ulkomaille:
Ulkomaan toimitusten hinnat vyöhykkeittäin:
Pohjoismaat + Baltia 14,90€
- Latvia, Liettua, Ruotsi, Tanska, Viro
Länsi-Eurooppa 16,90€
- Belgia, Espanja, Hollanti, Irlanti, Italia, Itävalta, Kroatia, Luxemburg, Portugali, Ranska, Saksa
Itä-Eurooppa 18,90€
- Bulgaria, Puola, Romania, Slovakia, Slovenia, Tsekki, Unkari
Huom! Emme toimita EU:n ulkopuolisiin maihin kuten Norja, Sveitsi ja Iso-Britannia.
Huom! Ulkomaille tilatuista lähetyksistä veloitamme aina toimituskulut eli myös silloin kun asiakas haluaa peruuttaa maksamansa tilauksen.
Tilaukset käsitellään tavallisesti 1-3 arkipäivän kuluessa. Kuljetusyhtiöstä ja toimitusosoitteesta riippuen tilaus on perillä kotimaassa yleensä käsittelypäivää seuraavana arkipäivänä. Huomioithan, että kiireellisinä aikoina (kampanjat, pyhäpäivät) toimitusajat saattavat hieman venyä.
Pyrimme takaamaan mahdollisimman nopean toimituksen ja sen vuoksi laitamme tilauksesi käsittelyyn heti sen saatuamme. Maksusuorituksen jälkeen tilaus siirtyy käsittelyyn. Tästä syystä emme pysty vaihtamaan tilauksen tuotteita tai lisäämään tilaukselle tuotteita, emmekä yhdistämään useampaa tilausta jälkikäteen. Mikäli haluat tilata lisää tuotteita niin, teethän aina uuden tilauksen.
Mikäli tilaus sisältää tuotteita, joita ei tilaushetkellä ole varastossa jää tilaus odottamaan niiden saapumista varastolle. Saat vahvistuksen käsitellystä tilauksesta sekä linkin tilauksen seurantaan sähköpostilla.
Asiakaspalautukset
Asiakkaanamme sinulla on aina Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus avaamattomille ja käyttämättömille tuotteille. Huomioithan, että palautusoikeus ei koske kuluttajasuojalain 6. luvun 16 §:n mukaisesti avattuja hygienia- ja intiimituotteita. Palautettavien tuotteiden tulee olla alkuperäiskunnossa eli käyttämättömiä ja myyntikelpoisia. Palautathan tuotteen alkuperäispakkauksessa.
Palautuksista perimme palautuskuluja 5,00€ / lähetys.
Maksu palautetaan aina aiemmalle maksutavalle kun palautuslähetys on saapunut ja käsitelty varastollamme. Palautuskulu vähennetään automaattisesti hyvitettävästä summasta.
Palautuskululla (5,00 €) katamme osan palautuksesta meille aiheutuvista lähetys- ja käsittelykustannuksista. Asiakkaalle ei koidu palautuksesta muita kustannuksia, kunhan tuotteet lähetetään takaisin ennalta määrätyillä toimitustavoilla, kuten kuljetusliikkeen palautustunnuksella.
Huomioithan myös, että tilauksen noutamatta jättäminen ei ole yhtä kuin asiakaspalautus ja perimme noutamattomasta tilauksesta 15 euron käsittelykulun.
Ennen palautusta ole kuitenkin yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hidastaelamaa.fi sopiaksesi hyvityksestä.
Asiakaspalvelulta luvan saatuasi voit palauttaa tilauksen veloituksetta mihin tahansa Matkahuollon tai Postin noutopisteeseen. Huomioithan, että palautuslähetyksen saajana tulee olla Logitrail Oy.
21200 Raisio
Logitrailin asiakaspalvelu: 050 463 52 63 / asiakaspalvelu@logitrail.com
Kysyttäessä palautuskoodia palautusta jätettäessä ovat koodit seuraavat kuljetusyhtiöstä riippuen:
Posti: 642030
Matkahuolto: 9517043
Säilytä palvelupisteestä saamasi palautuskuitti seurantaa varten.
Mikäli palautat kaikki tilauksellasi olleet tuotteet, hyvitämme myös tilauksesi toimituskulut. Maksu palautetaan aina aiemmalle maksutavalle kun palautuslähetys on saapunut ja käsitelty varastollamme.
Jos olet ollut oikeutettu tehdyn tilauksen seurauksena kaupanpäälliseen ja kaupanpäällistä koskevat ehdot eivät toteudu enää palautuksen seurauksena, olet velvollinen palauttamaan myös kaupanpäällisen. Jos et palauta kaupanpäällistuotetta, pidätämme oikeuden vähentää kaupanpäällisen arvon verran palautuksesi kokonaisarvosta.
Noutamaton tilaus
Huom! Noutamattomana palautuneesta tilauksesta perimme 15 euron käsittelykulun. Tämän jälkeen voit halutessasi käydä tekemässä tilauksen uudestaan. Emme lähetä palautunutta tilausta uudelleen.
Myös yrityslaskulla tilatuista noutamattomista tilauksista veloitamme käsittelykulun 15 euroa.
Reklamaatiot
Mikäli meiltä tilaamasi tuote on viallinen, voit tehdä reklamaation lähettämällä meille kuvan viallisesta tuotteesta, lyhyen kuvauksen viasta, tilausnumerosi, nimesi sekä puhelinnumerosi sähköpostitse asiakaspalvelu@hidastaelamaa.fi.
Maksutavat (Paytrail)
Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa Paytrailin tarjoamilla (pankki, kortti, mobiilimaksu ja lasku) maksutavoilla. Kaupungit, kunnat ja sopimusasiakkaat voivat tilata tuotteita valitsemalla maksutavaksi Finvoicer yrityslaskun. Verkkopankkien ja luottokorttien osalta maksaminen tapahtuu Paytrail Oy:n sivuston kautta. Maksupalveluehdot: https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
Lasku- ja osamaksupalvelut
Lisätietoja Paytrailin kautta saatavista lasku- ja osamaksupalveluista: https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot
Luethan sivuilta https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot. Laskun toimittaa valitsemasi rahoitusyhtiö.
Lasku- ja osamaksupalveluiden laskutukseen liittyen olethan yhteydessä suoraan rahoitusyhtiöön https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot
Finvoicer – lasku (kaupungit, kunnat + sopimusasiakkaat) 7,89€ (lasku sähköpostina, kirjeenä tai verkkolaskuna)
Vain kaupungeille, kunnille ja sopimusasiakkaille (jälleenmyyjät)! Laskutustiedot kohtaan tulee täyttää tarkat osoitetiedot laskutukseen + y-tunnus. Mikäli tarkat tiedot puuttuvat emme hyväksy tilausta. Tilaukset tarkastetaan ja hyväksytään, ennen tilauksen toimitusta. Hyväksyntä tapahtuu pääsääntöisesti 1-2 työpäivän kuluessa tilauksesta. Tilaukseen lisätään laskutuslisä 7,89€ (sis. alv 25,5%). Voit tilata laskun sähköpostina, paperilla tai verkkolaskuna. Laskun toimittaa Finvoicer. Maksuehto on 21 päivää. Maksamattomat tilaukset menevät perintään.
Finvoicerin asiakaspalvelu puh. 02 6510 0650 / asiakaspalvelu@finvoicer.fi
Vastuullisuus
Otamme myyntiin vain vastuullisesti valmistettuja tuotteita. Hidasta elämää -kirjat painetaan EU:ssa. Hidasta elämää -korttipakat painetaan Virossa. Korttipakat ovat EU lainsäädännön mukaisesti testattuja ja korttipakkausten valmistajalle on myönnetty Pohjoismaiden ympäristömerkki (Nordic Swan Ecolabel) ja korttipakan käytetyt materiaalit on FSC -merkitty. Jokainen korttipakka on jäljitettävissä eränumeron perusteella. Korttipakat eivät sisällä ylimääräisiä kemikaaleja, PVC:tä eikä polystyreeniä.
Avainlippu – Suomalainen verkkokauppa
Hidasta elämää -verkkopuoti on suomalainen verkkokauppa, jolle on myönnetty Avainlippu. Luotettava ja kotimainen verkkokauppa on vastuullinen valinta ja samalla tuet suomalaista työtä.
Jälleenmyynti
Pyydä jälleenmyyntitarjoukset tuotteista asiakaspalvelu@hidastaelamaa.fi
Tietosuojaseloste
Hidasta elämää Suomi Oy:n tietosuojaselosteen löydät täältä.