Elämäsi kuntoon -verkkokurssi alkaa 29.3. – Hyvä olo syntyy pienistä lempeistä valinnoista

Itsestä ja omasta kehosta huolehtiminen jää helposti vähiin arkielämän tiimellyksessä tai siitä muodostuu stressitekijä muiden suoritettavien asioiden joukkoon. Se aika, mikä on tarkoitettu Sinun parhaaksesi, Sinun henkilökohtaiseksi voimavaraksesi, alkaakin muodostua taakaksi ja huonoksi omaksitunnoksi.

Mutta entä jos avainsana parempaan kuntoon ei olekaan itsekuri vaan lempeys ja armollisuus? Silloin liikuntakaan ei ole jotain, mikä pitää kerta toisensa jälkeen suorittaa, vaan aina uusi mahdollisuus tehdä itsellesi hyvää.

Hyvä olo saa alkunsa aidosta kiinnostuksesta omaa hyvinvointia kohtaan ja halusta tehdä itselleen hyvää.  Se lisääntyy pienistä hyvää tekevistä valinnoista, joita teet joka päivä. Tämä verkkokurssi auttaa sinua herättämään tuon kipinän ja huomaamaan nuo pienet valinnan paikat, joissa sinun on mahdollista kutsua hyvä olo jäämään luoksesi.  Kun hyvistä valinnoista tulee tapoja, hyvä olo kulkee mukanasi aina.

Parhaimmillaan omat hyvän olon rutiinit tukevat henkistä hyvinvointia ja auttavat sinua jaksamaan paremmin arjessa. Kun otat aikaa itsellesi ja omalle hyvinvoinnillesi, sinulla riittää energiaa myös muille.

Elämäsi kuntoon -verkkokurssi on Sinulle, joka haluat pitää itsestäsi parempaa huolta, mutta haluat tehdä sen lempeästi ja kestävästi – niin, että liikunnasta tulisi luonnollinen osa arkielämääsi.

Elämäsi kuntoon -verkkokurssilla keskitytään kurittamisen sijasta kehon kuunteluun ja hyvän tekemiseen itselle.

Tämä kurssi on Sinulle, joka:

– kaipaat päiviisi energiaa ja hyvän olon rutiineja, jotka auttavat sinua jaksamaan arjessa paremmin

– olet kyllästynyt tiukkoihin treenikuureihin ja haluat löytää lempeämmän ja kestävämmän tavan pitää itsestäsi huolta

– olet kadottanut liikunnan ilosi ja haluaisit löytää sen uudelleen

– haluaisit aloittaa säännöllisen liikkumisen, mutta tehdä sen mahdollisimman kätevästi omasta olohuoneesta käsin

– painit ruuhkavuosien keskellä ja etsit keinoja pitää itsestäsi parempaa huolta

– haluaisit oppia kuuntelemaan kehosi viestejä paremmin

– etsit kehon ja mielen tasapainoa.

Olitpa sohvapotaatti, hyvän sään lenkkeilijä tai entinen aktiiviliikkuja, tämä kurssi antaa sinulle inspiraatiota ja välineitä pitää itsestäsi ja kehostasi parempaa huolta.

Kurssi sisältää 12 viikoittaista keho-mieli -moduulia, joiden avulla rakennettaan pala palalta Sinun arkeesi sopivia liikunta- ja hyvän olon rutiineja. Kurssi on suunniteltu siten, että sinulla on aikaa tutkailla oppimaasi ja lisätä liikunnan määrää pikkuhiljaa. Kurssin 9 viikkoon mennessä olet saanut käyttöösi yhteensä 16 liikkeen lihaskunto- ja liikkuvuusliikepankin sekä vinkkejä, miten voit soveltaa harjoituksia omassa arjessasi – silloinkin, kun harjoitteluun on vain vähän aikaa. Kurssilla hyödynnetään virallisia liikunta- ja ravitsemussuosituksia.

Jokainen teema auttaa sinua tutustumaan paremmin itseesi ja omaan kehoosi ja vie sinua lähemmäksi elämäsi kuntoa – sellaista, joka on riittävän hyvä ja juuri sinun arkielämääsi sopiva.

Viikko 1: Pysähtyminen
Viikko 2: Läsnäolo
Viikko 3: Lempeys
Viikko 4: Sitoutuminen
Viikko 5: Motivaatio
Viikko 6: Riittävyys
Viikko 7: Armollisuus
Viikko 8: Leikkimielisyys
Viikko 9: Monipuolisuus
Viikko 10: Sallivuus
Viikko 11: Kehon kuuntelu
Viikko 12: Kiitollisuus

Kurssin hinta 49,00 € sisältää:
-jokaisen viikon alussa motivaatiotekstin (tai ääniraidan)
-jokaisen viikon alussa teeman mukaisen pohdintaharjoituksen
-yhteensä 16 ohjattua harjoitusvideota, joihin sisältyy 8 lihaskuntoliikettä, 8 jooga-asanaa + 5 liikkeen lämmittelysarja
-viikkokohtaiset treenivinkit ja käytännön esimerkkejä siitä, miten soveltaa harjoituksia omaan arkeesi
-3 meditaatiota/hengitysharjoitusta
-omakohtaisia kokemuksia kurssin teemoista
-keskustelumahdollisuuden muiden kurssilaisten kanssa
-syventäviä lukuvinkkejä ja muuta extra-materiaalia
-kurssialustan käytön loppuvuoden ajaksi, 31.12. asti (UUTTA!). Kurssille voi ilmoittautua 6.4.2021 saakka.

Huom. Kurssi ei sisällä henkilökohtaista valmennusta, mutta ohjaaja on läsnä kurssialustalla ensimmäisen 12 viikon ajan ja sinulla on mahdollisuus kysyä kurssin harjoituksista ja sisällöistä.

Kurssilta saat:
-kehoa ja mieltä hellivät, kiireiseen arkeen soveltuvat harjoitukset ja käytännön vinkit niiden soveltamiseen
-vahvistusta oman kehosi kuuntelemiseen ja huolenpitoon
-tsemppiä ja käytännön välineitä omien hyvän olon rutiinien muodostamiseen
-muistutusta siitä, että sinä olet huomion ja huolenpidon arvoinen
-luottamusta ja lempeyttä omaa ainutlaatuista kehoasi kohtaan.

Kurssin ohjaajana toimii koulutettu personal trainer, joogaopettaja ja Kotona kehossa -kirjailija Susanna Jussila. Lisätietoa Susannasta löydät täältä.

3 eri maksutapaa – valitse itsellesi parhain:
VERKKOPANKKI- TAI LUOTTOKORTTIMAKSU yhdessä erässä 49,00€
LUOTTOKORTTIMAKSU kahdessa erässä 24,50€ (x2)
LUOTTOKORTTIMAKSU kolmessa erässä 16,33€ (x3)

Tervetuloa matkalle kohti elämäsi kuntoa! Kurssi alkaa maanantaina 29.3.2021. Pääset käsiksi ennakkomateriaaleihin heti.

HUOM. Kurssin lihaskunto- ja joogaharjoitukset on suunniteltu terveelle liikuntakykyiselle ihmiselle. Mikäli sinulla on fyysisiä rajoitteita tai vammoja, varmistathan liikkeiden sopivuuden omalta lääkäriltäsi. Kurssi ei sisällä yksilöohjausta.

Katso kurssin esittelyvideo:

Palautteita kurssista: 

”Tällä kurssilla pysähdyin ensimmäistä kertaa todella kuuntelemaan, mitä kehoni yrittää epätoivoisesti minulle kaikilla krempoillaan, uupumuksellaan ja säryillään viestiä. Kun pysähdyin kuuntelemaan, huomasin, että kehoni todella kertoo minulle, millainen liike sille tekisi hyvää minäkin hetkenä, ja millaista ravintoa se kaipaa. Hyvin harvoin se kaipaa sohvalla ylensyöneenä makoilua tai tukkoisen olon aiheuttavaa makeaa tai rasvaista ruokaa. Pitkä tie hyvän, itselleni sopivan elämän opettelua on jo takana, mutta pitkä tie myös edessä. Ensimmäistä kertaa se tie näyttää valoisalta. Olen oivaltanut, että en voi tuottaa edes pitkän aikavälin hyvinvointia tekemällä itseäni kohtaan pahoin. Seuraava askeleeni on opetella kohtaamaan ja käsittelemään kaikki ne vaikeat ajatukset ja tunteet, joita olen ruualla ja rikkovalla treenillä kehooni sullonut. Kiitos Susanna, että olet luonut tämän kurssin. Tunnen, että sen ansiosta olen matkalla, jonka päämäärällä ei enää ole niin väliä, koska itse matka on jo riittävästi.” – Kurssin osallistuja

”Olo tuntuu vahvalta ja selkeältä, jumit ja pöhnäinen olo ovat vähentyneet reippaasti kurssin aikana. Olen saanut vihdoinkin kiinni siitä, miten liike voikin tuoda iloa ja hyvää oloa silloin, kun sitä tekee itseään kuunnellen ja lempeästi, liikoja vaatimatta. Tärkein oivallukseni oli ymmärtää kuunnella itseään sen suhteen, mikä tuo hyvää oloa. En ole ikinä viihtynyt kuntosalilla ja ajattelin, ettei muita keinoja pitää huolta erityisesti lihaskunnosta ole. Kurssin avulla ymmärsin, että kävely, jooga ja kotona tehtävä lihaskuntoharjoittelu ovat aivan yhtä hyviä liikuntamuotoja kuin vaikkapa juoksu tai juurikin tuo kuntosalilla käynti. Suorittaminen ja väkisin tekeminen eivät toimi, jos haluan ylläpitää liikkumisen kipinää jatkossakin.

Kurssi oli sopivan mittainen, kauniisti toteutettu ja fiksusti rakennettu. Harjoitteita ei tullut liikaa kerralla ja video oli hyvin toteutettu. Käytännön konkreettiset vinkit olivat kurssin suola. Iso kiitos omien kokemuksien jakamisesta, ne toivat toivoa, voimaa ja inhimillisyyttä kurssiin. Kiitos vielä siitä, että olet käyttänyt luotettavia lähteitä (esim. liikuntapiirakka). Lämpimästi kiitos kaikin puolin ihanasta kurssista, toivottavasti kursseja on tulossa tulevaisuudessa lisää!” – Kurssin osallistuja 

”Kurssin aikana olen saanut takaisin tuntumaa omaan kehooni ja fiiliksen siitä, että kykenen kehoni kanssa jälleen harrastamaan liikuntaa. Kurssin harjoitukset ovat toimineet hyvinä pysähtymishetkinä kiireisen pikkulapsiarjen keskellä. Oma ajatukseni on, että hitaasti..pienikin liike/liikuntatuokio on parempi kuin ei mitään. Kurssin aikana olen myös oppinut hellittämään suorittamisesta enkä ole soimannut itseäni vaikken ole kaikkia annettuja harjoitteita tehnyt.” – Kurssin osallistuja

”Tämä kurssi on ollut tärkeä osa matkaani kohti kokonaisvaltaisempaa hyvinvointia. Alan pikkuhiljaa päästä jyvälle siitä, miksi eteneminen on tuntunut niin ylivoimaiselta. Keho ja mieli pitää molemmat huomioida, eikä antaa mielen mellastaa miten sattuu ja jättää keho raukka kärsimään, vaan koska se on erilainen kuin mieli. Jatkan oikein hyvillä mielin ja kiitollisena matkaani. Olet inspiroiva esimerkki.”  – Kurssin osallistuja

”Onneksi tulin tänne. Matka oli ihana. Palasteltu sopivan pieniin osiin. Ei aina toki helppoa muuttaa piintyneitä suorittamisen tapoja, mutta pääasia, että matka on aloitettu. Kurssi pisti miettimään ja auttoi luomaan pieniä (ja isoja) tapoja tehdä huoltohetkiä elämässä. Kiitos!” – Kurssin osallistuja