4 tapaa rauhoittaa mieltä, parantaa keskittymiskykyä ja saada lisää energiaa

Terveen elämän puolesta on sarja, jossa esitellään laadukkaita luontaistuotteita. Omaan elämäntilanteeseen oikein valitut ravintolisät tukevat kehoa ja mieltä matkallasi kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Sarjan kustantaa Biomed Oy.

Se tunne, kun rintakehän sisällä kutittaa, mieli lepattaa niin, ettei mihinkään pysyt keskittymään ja pelko tuntuu suorastaan lamauttavan toimintakyvyn.

1. Tämä on ehdottomasti tärkein…HENGITÄ!

Pysähdy hengittämään ulos. Sen jälkeen hengitä syvään sisään ihan vatsan pohjaan asti laskien kolmeen tai neljään. Pidä pieni tauko ja laske sitten ilma hitaasti ulos laskien kuuteen tai kahdeksaan eli tuplasti niin pitkään kuin sisään hengittäessä. Kiinnitä huomiosi siihen, että hengitys koostuu neljästä vaiheesta: sisäänhengityksestä, tauosta, uloshengityksestä ja tauosta.

Hengitys on erittäin herkkä ja voimakas instrumentti. Sillä on suora yhteys mieleen. Joogateksteissä sanotaan; ’Se, joka pystyy optimoimaan hengityksensä, pystyy hallitsemaan mielensä.’

2. Kirjoita lista asioista, jotka mielestäsi pitäisi saada tehdyksi

Jo kirjaamalla näkyväksi mielessä kieppuvat asiat tulet samalla jakaneeksi ne osatavoitteiksi. Nyt ne eivät enää häiritse pelolla, että jotain tärkeää unohtuu. Lista toimii myös visuaalisena tsempparina, kun ruksiessasi listalta yli jo tehtyjä asioita näet, että olet saanut aikaan vaikka ja mitä.

Halutessasi voit myös järjestää listalla olevat asia tärkeysjärjestykseen ja siten selkiyttää marssijärjestystäsi. Parasta on, jos listalta löytyy asioita, jotka oletkin jo hoitanut tai jotka aika on hoitanut. Nehän ovat aiheuttaneet aivan tarpeetonta levottomuutta ja voi merkata suoraan hoidetuiksi.

3. Valitse taistelusi

Vihaa, huolta tai pelkoa aiheuttavan asian tai tilanteen käsitteleminen saa aivan uusia ulottuvuuksia, kun ottaa nenälleen tutkijan lasit ja tarkkailee tapahtumaa ilman etumerkkejä. Jos uskot voivasi vaikuttaa asiaan ja sen myötä edistää mieluisaa lopputulosta, niin tartu toimeen. Muussa tapauksessa energia kannattaa suunnata sinne, missä voit asioihin vaikuttaa.

Näkökulman muuttaminen on usein hankalaa. Siihen voi tuoda helpotusta ashwagandhan nauttiminen. Se edistää mielihyvähormonien tuotantoa elimistössä, ja ne puolestaan vastaavat levollisuuden tunteesta.

4. Mene metsään tai puistoon tai rannalle ilman kännykkää

Istahda penkille, riisu kengät ja sukat ja istu 15–20 min. paljaat jalkapohjat maata vasten. Tässä on hyvä hetki sulkea silmät, hengittää ja aistia ympäristön ääniä ja tuoksuja.

Valitse ulkoiluretkesi siten, että reitti kulkee puiden keskellä tai rannan tuntumassa. Rohkeimmat käyvät halaamassa puuta ja aistivat sen välittämää elinvoimaa. Pienikin luontoyhteys elvyttää ja rauhoittaa mieltä.

Levoton mieli on kuin huomiota hakeva lapsi. Se tekee kaikkensa saadakseen sinut kiinnittämään huomiosi itseensä. Paras tapa rauhoittaa levoton mieli on olla itsellesi läsnä.


LUKIJATARJOUS

Hidasta elämää -ravintolisät erikoistarjouksessa -30% toukokuun ajan (31.5.2020 saakka) Biomedin verkkokaupassa

-> Tyyni 27,00€ (normaalisti 38.60€) <-

-> Hidasta Elämää Ashwagandha 23,00€ (normaalisti 32.95€) <-

Hidasta elämää -kirjat ja muut sisällöt Storytelissä ILMAISEKSI 30 päivää uusille Storytel-asiakkaille! <3
Tarjous vain tästä!
close-image