Kesäsmoothie 1/20: Energisoiva proteiinismoothie

Tästä alkaa Hidasta elämää-sivuston kesäinen smoothiesarja! Poimi siis terveelliset aamiais-ja välipalavinkit talteen! Jokaisesta smoothiesta tulee 1 annos, ellei toisin mainita. Juttujen lopusta löydät linkin alkuperäiseen reseptiin.

Ainekset:

  • 1,1 dl mantelimaitoa
  • 1,1 dl vettä
  • Puolikas luomubanaani
  • Ripaus kanelia (ceylon-kaneli!*)
  • Ruokalusikallinen vaniljanmakuista proteiinijauhetta
  • (Jäitä)
  • 1-2 tippaa steviaa jos haluat makeutta

Sekoita ainekset tehosekoittimella pehmeäksi smoothieksi. Nauti.

* Ceyloninkaneli sisältää vain hivenen kumariinia, jota yleisimmin kaupoissa myytävä kassiakaneli sisältää huomattavia määriä. Kumariini on maksalle haitallinen aine, ja jo yksi teelusikallinen tavallista kassiakanelia päivässä sisältää 50-kiloiselle ihmiselle maksimimäärän kumariinia. Etenkin lasten kanelin käyttöä kannattaa kumariinin vuoksi valvoa ja vaihtaa kaneli ceyloninkaneliin, joka on hyvin antioksidanttirikas, minkä lisäksi siinä on runsaasti folaattia, betaiinia sekä K-vitamiinia sekä kivennäisaineita kuten kaliumia, kalsiumia, mangaania sekä rautaa.

Alkuperäisen reseptin lähde: Fitsugar.com

Kesäsmoothie-sarjan muut reseptit löydät täältä.